Wykorzystanie maskotek w adaptacji dzieci do przedszkola
Aby ułatwić najmłodszym dzieciom adaptację do przedszkola, wykorzystujemy maskotki grupowe z imionami dzieci, które zostały podarowane przez rodziców podczas uroczystości pasowania. Dzięki nim dzieci czują się bezpieczniej i bardziej komfortowo w nowym środowisku. Maskotki pełnią wiele funkcji w codziennej pracy z trzylatkami:
pomoc dydaktyczna – pomagają w nauce pojęć przestrzennych, np. za, przed, obok, poprzez zabawy związane z ich rozmieszczaniem.
pierwsza pomoc – misie odgrywają rolę „poszkodowanych”, co pozwala dzieciom w przystępny sposób uczyć się podstaw udzielania pomocy.
towarzystwo w trudnych chwilach – dzieci przytulają swoje maskotki podczas leżakowania, zabaw dowolnych czy w momentach tęsknoty za rodzicami.
element zajęć edukacyjnych – maskotki angażujemy w różne aktywności, co sprawia, że nauka staje się dla dzieci bardziej atrakcyjna i przystępna. Dzięki temu innowacyjnemu podejściu dzieci szybciej adaptują się do nowego środowiska, a przedszkole staje się dla nich miejscem pełnym ciepła i bezpieczeństwa.