Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w Publicznym Przedszkolu Samorządowym w Łuszczanowicach w roku szkolnym 2024/2025.
Część I – poranna
6:00 - 8:20
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym w ramach bieżącej pracy z dzieckiem. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy muzyczno-ruchowe.
8:20 - 8:30
Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
8:30 - 8:50
Śniadanie - realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem), nalewania z dzbanka napoju, smarowania chleba i komponowania kanapek). Kształtowanie zasad dobrego wychowania, a w szczególności kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków.
8:50 - 9:00
Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe po śniadaniu.
Część II-główna
9:00 - 11:20
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka oraz czasu trwania zajęć dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka i doskonalenie czynności ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków itp). Zabawy samodzielne w ogrodzie, spacery, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych, zajęcia edukacyjne z językiem obcym nowożytnym, religia na wniosek rodziców,
11:20 -11:30
Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru - np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
11:30 -12:00
Obiad - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką), nalewania z dzbanka napoju, nalewania zupy z wazy łyżką wazową, nakładanie ziemniaków i mięsa. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III-poobiednia
12:00 - 14:00
Relaks, odpoczynek dzieci, leżakowanie (3-latki), słuchanie muzyki relaksacyjnej -wyciszenie, kwadrans na czytanie; zabawy swobodne według zainteresowań dzieci; zabawy w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery; zajęcia z oferty dodatkowej, realizacja programów rozszerzających podstawę programową; zajęcia edukacyjne z językiem obcym nowożytnym; organizacja zabaw przygotowujących dzieci do czytania i pisania w zależności od zainteresowań wychowanków.
13:50 - 14:00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe
14:00 - 14:30
Podwieczorek-kształtowanie kultury spożywania posiłków, zachowania się przy stole, dbałości o zdrowie, celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem,), nalewania z dzbanka napoju, smarowanie chleba i komponowanie kanapek.
14:30 - 17:00
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form pracy (według indywidualnych potrzeb dziecka) przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo - stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym oraz zajęcia o charakterze stymulującym, rozwijającym funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno- emocjonalne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.