Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Poznajemy " Świat liter"

Z naszą grupą  od 3- Latków pracujemy na „ODIMIENNEJ METODZIE NAUKI CZYTANIA „  Ireny Majchrzak, którą dalej kontynuujemy.

Jest to metoda wczesnej nauki czytania, która poprzez zabawę i obserwację uczy dziecko w sposób łatwy, naturalny i przyjemny poznawać pismo. Polega na wprowadzeniu dziecka w tajemniczy świat czytelnictwa, przy wykorzystaniu jego imienia. Dziecko przez własne imię, z którym się utożsamia, rozbudza swoje zainteresowanie pismem, pisaniem i czytaniem. Ma okazję przyjrzenia się charakterystycznej formie każdej litery i rysunkowi całego imienia.

 Metoda ta podzielona jest na kilka, następujących po sobie etapów.

Pierwszy i szczególny etap dla omawianej metody to INICJACJA, której celem jest przyjrzenie się przez dziecko charakterystycznej formie każdej litery i rysunkowi całego imienia. W ubiegłym roku  poprzez różnorodne zabawy z imionami dzieci utrwalaliśmy ten etap .

Od 7 września  kontynuujemy pracę z wykorzystaniem   kolejnego etapu , którym jest ŚCIANA PEŁNA LITER – to wizualny system dydaktyczny, dzięki któremu dziecko m.in. dostrzega, że litery są obrazami głosek i różnią się miedzy sobą kształtem, rozmiarem i położeniem.

Poprzez PREZENTACJĘ  ALFABETU – omawiamy kolejne litery alfabetu, posługując się przykładami imion i ze zwróceniem uwagi na kształt liter:  wielkich i małych, drukowanych i pisanych oraz odpowiadający im dźwięk.  Następnie wybieramy króla bądź królową nowo poznanej litery. Prezentacji każdej litery poświęca się jeden dzień.  

W naszej grupie zauważyłyśmy, że ten etap cieszy się dużym zainteresowaniem, który na skutek zabawy zachęca dzieci  interesowania się literkami. Daje przedszkolakom dużo radości i satysfakcji.