Odimienna Metoda Nauki Czytania
Będąc maluszkami rozpoczęliśmy przygodę z Odimienną Nauką Czytania. Jest to metoda nauki czytania opracowana przez polską pedagog i socjolog Irenę Majchrzak na początku lat 80. XX wieku. Kluczowe w stosowaniu Metody Odimiennej jest indywidualne podejście do każdego dziecka. Na samym początku procesu nauki dziecko poznaje znaczenie napisanego słowa; słowa, które zna od urodzenia – jest to jego własne imię.
Czterolatki podczas zabaw ćwiczyły rozpoznawanie i odnajdywanie swoich imion wśród innych, a potem rozpoznawanie imion kolegów. Następnie dzieci składały swoje imiona z liter napisanych na oddzielnych karteczkach. Robiły to według wzoru znajdującego się na kopercie. Po wielokrotnych zabawach przejdziemy do układania imion z pamięci. Ten etap to czas codziennych zabaw z wizytówkami, dający dzieciom dużo radości i satysfakcji.